Адвокатське бюро Miroshnychenko & Partners в Чернігові

тел.(050)44-80-389

Освіта і село. Чи є у них майбутнє?

Освіта і село. Чи є у них майбутнє: після ліквідації сільської школи?

Ось і настала золота осінь 2021 року. Вперше в соцмережі я не виклала вітального посту щодо свята 1 Вересня та початку нового навчального року. І для цього були ПОВАЖНІ причини. Адже в Україні, цьогоріч, навчальний рік розпочався не для всіх школярів та освітян святково. Багато з них залишилися без рідної школи, зі смутком в душі та сльозами  на очах.

Чернігівщина — не виключення. Літо 2021 року показало як за допомогою місцевого самоврядування та «незалежної» судової системи можна виконати державну політику по скороченню шкіл шляхом оптимізації мережі навчальних закладів. Відстоюючи інтереси Дроздівської школи у Куликівській громаді Чернігівської області, на жаль, на власні очі побачила результати 3-х реформ в Україні: децентралізації, освіти та судової системи.

Як мені здавалося свого часу, при запуску цих реформ:

1) децентралізація – була потрібна для розвитку громад;

2) реформа освіти – для розвитку освіти в Україні;

3) реформа українського правосуддя – для  створення незалежного, справедливого, професійного суду.

Думаю, що так бачили мету реформ — більшість громадян України.

На жаль, сьогодні – результати реформ показують, що пересічні українці помилялися в своєму баченні і реформи мають зовсім іншу мету.

Адже, закриваючи школи шляхом ліквідації навчальних закладів, Україна, як суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава ( ст.1 Конституції України), вже сьогодні втрачає: свою суверенність, незалежність, соціальну спрямованість та справедливу судову систему.

Переконана: ні для кого, не є секретом, що без грамотних та розумних людей – неможливо створити сильну державу; без демократії – неможливо досягти розвитку країни.; без незалежної, справедливої та законної судової влади – неможливо захистити інтереси людини, громадянина та держави.

Тому сьогодні, важливо кожному  зрозуміти, що без якісної освіти в Україні – ми станемо васалами у окремої групи людей, які вважають, що призначення інших людей в цьому житті – прислужувати їхнім інтересам.

Освіта на селі – сьогодні найболючіше питання в освіті України. Місцеві чиновники, прикриваючись показниками якості освіти, та виконуючи вказівки «зверху», як було колись при радянській системі, знищують не лише село, але й освіту в цілому. При цьому, ламають життя дітей та тих особистостей, які наважилися на власну думку та відстоювання своїх інтересів та інтересів свої дітей.

Свого часу Андрей Шептицький, предстоятель УКГЦ, доктор права і богослов’я говорив так:

«Потрібно давати освіту найбіднішому населенню, найбіднішим сім’ям. Це запорука фінансової грамотності, ефективності в господарюванні». І це важливо, коли держава зацікавлена саме в цьому, а не в іншому.

Цитуючи  Царя Соломона, третього єврейського царя, який привів свою державу до найвищого розквіту, який  славився своєю мудрістю, був мирним правителем — за час його правління не було жодної великої війни, пригадується цитата: „Кто затыкает ухо свое от вопля бедного, тот и сам будет вопить, — и не будет услышан.“

Тому сьогодні, хочеться звернути увагу місцевих депутатів Куликівської селищної ради на те, що ви покликані вирішувати важливі питання для своєї громади, бо  це  — все ж таки, ваша громада, в якій вам жити та працювати. Налагодження комунікацій з жителями громади – одне із найважливіших напрямків діяльності органів місцевого самоврядування. Лише знаючи потреби громади, можна досягти ефективних результатів діяльності.

P/S/ Для тих, хто зачекався від нас новин по судовій справі, що стосується закриття школи.

1. Дроздівська школа ліквідована всупереч вимогам чинного законодавства та здорового глузду.

2. Судова система спрацювала так, щоб судовий розгляд розтягнути в часі. Розраховуючи, мабуть на те,  що  дроздівці заспокояться. Чекаємо розгляду нашого питання в апеляційному суді.

3. Чернігівська ОДА так і не сформувала робочої групи щодо перевірки даного питання.

4. Суди продовжуються, тиск з боку місцевої влади на ініціаторів процесу відстоювання школи – також.

  1. Незважаючи на це, МИ – ВІРИМО, ЩО В УКРАЇНІ Є ЧЕСНІ СУДДІ! І ПО НАШОМУ ПИТАННЮ БУДЕ ПРИЙНЯТО ЗАКОННЕ ТА СПРАВЕДЛИВЕ РІШЕННЯ!

А ШКОЛА В ДРОЗДІВЦІ – ВІДНОВИТЬСЯ!

І ЗАЛУНАЄ В ЇЇ СТІНАХ ЩАСЛИВИЙ ДИТЯЧИЙ СМІХ!

І ХТОСЬ ІЗ ВИХОВАНЦІВ ЦІЄЇ ШКОЛИ СТАНЕ, ЯК МІНІМУМ, МІНІСТРОМ ОСВІТИ УКРАЇНИ,  ЯКИЙ РОБИТИМЕ ВСЕ ЗАДЛЯ НАЛЕЖНОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ УКРАЇНИ! ВІРЮ У МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ! БУДЬМО!